top of page
pexels-alizee-marchand-793519.jpg

מקצועיות בכתיבת חוות דעת לצה"ל

לעתים קיים רקע נפשי טרם הגיוס, המצריך התאמת הגנות שונות עבור הנער או הנערה המיועדים לשירות ביטחון. מדי פעם, הצורך במתן ההגנות מתעורר במהלך השירות. הגנות אלו נעות בין הקלות בשירות לבין מתן פטור מהשירות. במקרים אחרים, החיילים או המלש"בים מעוניינים דווקא לבטל הקלות או החלטה על שחרור משירות.  

כאשר מעוניינים לפנות לפסיכיאטר עבור חוות דעת לצה"ל, חשוב לבדוק מהו הניסיון הרלוונטי של הפסיכיאטר ומה מידת ההיכרות שלו עם המערכת הצבאית. ד"ר שגב שירת בצה"ל כרופא במשך 11 שנים בתפקידים מגוונים, לרבות קצין רפואה ביחידות שונות ופסיכיאטר במרפאות בריאות הנפש המרכזיות בצבא. הוא הוסמך כיו"ר ועדה רפואית להתאמת סעיפי ליקוי ופרופיל. לד"ר שגב היכרות מעמיקה עם המערכת הצבאית, ספר הפרופילים הצבאי והפקודות וההנחיות הרלוונטיות.

לשם כתיבת חוות דעת לצה"ל תיערך תחילה פגישה רגילה, במהלכה נעריך אם קיימת עילה לכתיבת חוות דעת עם המלצה עבור שלטונות הצבא. אנו שומרים על איכות גבוהה של חוות דעת ולכן ייכתבו חוות דעת רק עבור מקרים מתאימים הזקוקים על פי התרשמותנו להמלצות כלשהן. כתיבת חוות דעת כרוכה בתשלום נוסף. לפרטים, צרו קשר.

Video by Ricardo Esquivel from Pexels

חוות דעת פסיכיאטרית לצבא

במהלך הצו הראשון, נעבור טווח רחב של מבדקים שיבחנו את כשירותנו לשרת בצה"ל. כחלק ממערך הבדיקות, ייתכן ותבוצע גם הערכה של מצבנו הנפשי על ידי איש טיפול המכונה קב"ן (קצין בריאות נפש) או על ידי פסיכיאטר צבאי. בסיום ההערכה, ייקבע הפרופיל הנפשי שלנו או יותאם לנו סימול קה"ס (קשיי הסתגלות). הפרופיל או הקה"ס יכולים לקבוע במידה רבה את אופי השירות שלנו: אם נישלח לשירות קרבי כלוחמים או כתומכי לחימה, אם נצא כל יום הביתה ואם נשרת בקרבה לביתנו. כך, לפרופיל הנפשי ולקה"ס יש חלק בלתי ניתן לביטול באופן בו תיראה תקופה משמעותית בחיינו. בין אם מצבך הנפשי אינו מאפשר לך לשרת, או אם להערכתך נדרשות התאמות כדי להשתלב ביעילות במערכת, חשוב להסתייע באיש מקצוע שיספק חוות דעת מקצועית עבור גורמי הטיפול בצה"ל. במקרים כמו אלו, יש לפנות לפסיכיאטר פרטי בעל ניסיון רב בעבודה מול המערכת הצבאית שייתן חוות דעת פסיכיאטרית לצבא. ד"ר אביתר שגב הוא יועץ פסיכיאטרי פרטי, אשר שירת כרופא וכפסיכיאטר במגוון תפקידים בצה"ל ושימש כיו"ר ועדה רפואית צבאית. הוא מכיר היטב את ספר הפרופילים והנהלים הצבאיים.

?האם חוות דעת פסיכיאטרית לצבא משפיעה

טווח רחב של מצבים נפשיים עשויים להשפיע על הפרופיל על פי חומרתם והמידה בה הם משפיעים על תפקודך. מקשיי הסתגלות והפרעות קשב וריכוז ועד להפרעות אישיות, חרדות, דיכאון ואפיזודות פסיכוטיות – מצוקות נפשיות על כל גווניהן דורשות אבחון מדויק. איש מקצוע המומחה בניסוח חוות דעת פסיכיאטרית לצבא יוכל לסייע לך להבטיח שתנאי השירות שלך יותאמו ליכולות והמגבלות שלך או במידת הצורך, לפטור אותך משירות צבאי. אנשי הרפואה העובדים בשירות צה"ל מנוסים ומיומנים. עם זאת, בעבודה במערכות גדולות ומורכבות כמו צה"ל תמיד קיים הסיכוי לטעויות. אם עלה בך כל חשד כי קיבלת אבחון שגוי, חשוב להסתייע במומחה ולעבור הערכה בלתי תלויה.

בין אם הוחלט לשחררך משירות, או אם נמצאת בלתי כשיר לשרת בקרבי וברצונך לשנות את ההערכה; לחלופין אם מצבך דורש תנאים מיוחדים, חוות הדעת יכולה לחולל שינוי משמעותי.

פסיכיאטר פרטי חוות דעת לצבא

השירות הצבאי מביא עמו לא מעט מתחים ואתגרים. כדי שנוכל לצלוח את התקופה המשמעותית הזו על הצד הטוב ביותר, חשוב לוודא שהשירות יהיה מותאם למצבנו הנפשי. לקראת הפגישה עם הקב"ן, ובכל שלב בו מתעורר הצורך – לפני הגיוס או במהלך השירות – חשוב שנסתייע בשירותי פסיכיאטר מומחה שיוכל לספק לנו חוות דעת מקצועית. ד"ר אביתר שגב הוא יועץ פסיכיאטרי פרטי, וישמח לפגוש אתכם להערכה עבור חוות דעת לצבא. ניתן להתקשר או להשאיר הודעה באתר.

bottom of page