top of page
חיפוש
  • evyatars

איך פסיכיאטר מנוסה מסייע למי שסובל מדיכאון?

דיכאון, ברמת חומרה כזו או אחרת, הוא תופעה נפוצה למדי בעידן המודרני. מקובל להעריך את שכיחותו במדינות המפותחות ב-15-20% מהאוכלוסייה: אחד מחמישה אנשים יסבול לפחות פעם אחת בחיים מדיכאון קליני, כלומר ממצב מתמשך שבו ישנם סימפטומים פיזיים ורגשיים משמעותיים - מצב רוח ירוד, תחושת עצבות, אובדן תיאבון (או דווקא אכילת יתר), הפרעות בשינה, תחושת חוסר ערך ואפילו מחשבות אובדניות. הכתובת הנכונה לטיפול בדיכאון היא פסיכיאטר, ורצוי פסיכיאטר בעל ניסיון.


בסיס תרופתי לטיפול מעמיק

היתרון הראשון של הגעה אל פסיכיאטר ברחובות כשסובלים מדיכאון הוא שאיש מקצוע זה מוסמך גם לבצע טיפול רגשי וגם להנפיק מרשמים לתרופות. בהקשר זה כדאי לדעת שאחד האתגרים העיקריים של טיפול בדיכאון הוא יצירת מוטיבציה אצל האדם, שכאמור מרגיש שאין ערך לכלום. תרופות נוגדות דיכאון עשויות לשפר את המצב תוך מספר שבועות, וכך לסייע לעבודה רגשית מעמיקה יותר. על פי רוב ניתן להסתייע בטיפול תרופתי גם בדיכאון לאחר לידה, אולם כמובן יש להתייעץ אודות הטיפול התרופתי המתאים בכל מקרה ומקרה.


איך פסיכיאטר מנוסה מסייע למי שסובל מדיכאון?


מענה מידי למצבי חירום

אחד הסימפטומים האפשריים של דיכאון קליני הוא כאמור מחשבות אובדניות ואף ניסיונות לסיים את החיים. במקרים כאלה חשוב להגיע אל פסיכיאטר פרטי דחוף על-מנת שאיש מקצוע מיומן ימנע נזקים בלתי הפיכים. פסיכיאטר בעל ניסיון בטיפול בדיכאון עם ניסיונות אובדניים עשוי להציע מספר פתרונות, לרבות אשפוז יום או אשפוז פסיכיאטרי מלא, על בסיס אבחון מעמיק.


שינוי התפישה וההתנהגות

תרופות משפיעות במידה לא מבוטלת על רמת הדיכאון, אבל במרבית המקרים נדרש גם טיפול רגשי יסודי. מטרת הטיפול היא לשנות את האמונות שיוצרות את המצב הנפשי הקשה, וכך לשנות גם את דפוסי החשיבה וההתנהגות. ד"ר אביתר שגב הוא פסיכיאטר שמקפיד על למידה מתמדת. כל טיפול מתבצע בדיסקרטיות מוחלטת, על בסיס יחס מכיל ואמפתי, ומתוך מחויבות מלאה לכל אדם.

8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page