top of page
חיפוש
  • evyatars

באילו מקרים פסיכיאטר מנוסה הוא הכתובת הנכונה לפנות אליה?

עודכן: 19 באוק׳ 2022


באילו מקרים פסיכיאטר מנוסה הוא הכתובת הנכונה לפנות אליה?

המודעות ההולכת וגדלה לעוצמת הקשר בין גוף לנפש הופכת את הפסיכיאטרים לאנשי מקצוע מבוקשים מאוד. פסיכיאטר הוא למעשה רופא שלאחר השלמת לימודי הרפואה עבר התמחות ייחודית בת 4.5 שנים, ועל כן בניגוד לפסיכולוג הוא מוסמך גם לספק מרשמים לתרומות שיתרמו לאיזון גוף-נפש. בנוסף אמונים פסיכיאטרים על ייעוץ מקיף ומעמיק, טיפול נפשי, שיקום וגם מתן חוות דעת הנדרשות ע"י רשויות שונות. בפרט מומלץ להיעזר בשירותי אנשי מקצוע אלה במקרים הבאים:


חרדות

החיים המודרניים מייצרים מגוון רחב של חרדות: חרדת בחינות, חרדת טיסות, התקפי פאניקה, אגורפוביה, חרדה חברתית, קלסטרופוביה ועוד. החרדה מייצרת תסמינים פיזיים משמעותיים ומשבשת במידה ניכרת את שגרת החיים. פסיכיאטר בראשון לציון יסייע למי שסובל מחרדה כזו או אחרת הן באמצעות תרופות שיספקו את הרגיעה הנחוצה לצורך טיפול מעמיק יותר, ובמקביל יעזור לאדם להבין את מקורות החרדה בדרך לשינוי התפיסה וההתנהגות.


דיכאון והפרעות נוספות במצב הרוח

תופעה נוספת שהעלייה בממדיה קשורה לחיים במאה ה-21 היא דיכאון. גם הפרעה דו-קוטבית עלולה לפגוע באופן משמעותי בחיי האדם. הפרעות מצב רוח זוכות למענה מיטבי כשהטיפול כולל גם תרופות נוסף על טיפול רגשי. קיים מגוון רחב של גישות לטיפולים אלו.


פסיכוזות

פסיכוזה הינה מצב נפשי קיצוני, ובמקרים אלה ייתכן צורך בשירות פסיכיאטר פרטי דחוף (לפעמים הדבר נדרש על מנת שהאדם לא יפגע בעצמו או בסביבה). מהות ההפרעה היא פגיעה בבוחן המציאות, והרקע לכך עשוי להיות מגוון: סכיזופרניה, דמנציה, אירוע מוחי וגם שימוש באלכוהול וסמים. התסמינים הבולטים ביותר הם הזיות או מחשבות שווא, ובחלק מהמקרים הטיפול יתבצע תוך כדי אשפוז להבטחת תוצאות מיטביות. חלק מהלוקים בפסיכוזה עשויים להיות באי שקט קיצוני, וכשזה המצב הטיפול עשוי להיות מורכב. ד"ר אביתר שגב הוא פסיכיאטר פרטי בעל ניסיון רחב היקף שאותו צבר הן במסגרת שירות צבאי והן במסגרות אזרחיות. בין השאר ניהל ד"ר שגב מרפאות בריאות נפש בחולון ובירושלים, וכיום הוא בעל קליניקה פרטית בה הוא מסייע למי שסובלים מהפרעות חרדה, הפרעות מצב רוח, פסיכוזות ועוד.

8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page